معمارباشی: سامانه نیازمندیها و خدمات ساختمانی، معماری، مصالح ساختمانی و عمرانی
معمارباشی: سامانه نیازمندیها و خدمات ساختمانی، معماری، مصالح ساختمانی و عمرانی

امکان تغییر نام کاربری پلی‌استیشن فراهم شد

قابلیت تغییر نام کاربری پلی‌استیشن، از یکی دو روز پیش رسما فعال شده است؛ طوری که کاربران شبکه‌ی پلی‌استیشن می‌توانند نام حساب کاربری خودشان را تغییر دهند. سونی مهر ماه سال گذشته بود که رسما خبر از ارایه‌ی این امکان داد و در حالی که در چند ماه گذشته اطلاعات زیادی از این قابلیت نشنیده بودیم، در حال حاضر کاملا امکان تغییر نام حساب کاربری پلی‌استیشن وجود دارد. با این حال، تغییر نام کاربری پلی‌استیشن چندان هم راحت و بدون مشکل نخواهد بود.

طبق گفته‌ی سونی، فقط بازی‌هایی که رسما از روز ۱ آوریل سال ۲۰۱۸ به بعد عرضه شده‌اند پشتیبانی می‌شود. سونی هشدار داده است که بازی‌ها ممکن است از قابلیت تغییر نام کاربری افراد پشتیبانی نکنند؛ طوری که احتمال از دست رفتن تروفی‌ها، خریدهای درون بازی‌ها و پیشرفت‌ها و اساسا هر چیزی که به بخش آنلاین یک بازی ربط داشته، وجود دارد.

سونی هشدار داده است که بازی‌های زیادی ممکن است از قابلیت تغییر نام کاربری افراد پشتیبانی نکنند.
سونی گفته که تعداد زیادی از بازی‌ها را آزمایش کرده، ولی احتمال از دست دادن اطلاعات آنلاین بازی‌های پلی‌استیشن ۳ و پلی‌استیشن ویتا در واقع زیاد است. از طرفی، سونی لیستی از بازی‌های پلی‌استیشن ۴ که مشکل دارند تهیه کرده است. این لیست شامل بازی‌هایی مثل LittleBigPLanet 3 یا Everybody’s Gold یا بازی‌های بیسبال خود سونی است و از بازی‌هایی می‌گوید که کاربران در پی تغییر نام، تمام اطلاعات‌شان را از دست خواهند داد.

لیست دیگری هم از بازی‌های مشکل‌دار وجود دارند که ظاهرا فقط بخشی از اطلاعات کاربران در آن‌ها از بین خواهد رفت. بازی‌هایی مثل بلادبورن، آنچارتد ۴، آخرین ما و جی‌تی‌ای ۵ در این لیست وجود دارند. مشکلات این بازی‌ها کمتر است و شاید تمام اطلاعات بازی‌کننده‌ها از دست نرود، ولی در عین حال ممکن است در این بازی‌ها نام قدیمی حساب کاربری افراد باقی بماند و حتی پس از تغییر هم نشان داده شود.

تغییر نام کاربری پلی‌استیشن برای بار نخست، رایگان خواهد بود. پس از یک بار تغییر، باید برای هر بار تغییر نام، ۱۰ دلار پرداخت کرد. این رقم برای مشترکان سرویس پلی‌استیشن پلاس ۵ دلار خواهد بود.

پیشنهاد می‌کنیم پیش از تغییر نام کاربری، نگاهی به لیست کامل بازی‌هایی که با تغییر نام مشکل دارند، بیاندازید.

منبع: وبلاگ پلی‌استیشن

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.